neděle 25. ledna 2009

Hvězdný prach, tentokrát kniha od Neila Gaimanna

Vzhledem k tomu, že toho autora mám ráda a film mě vyloženě nadchl, to nemohlo dopadnout jinak než čtením knihy.
Pár věcí z filmu mi tam chybělo. Možná by to v knížce tak nevyznělo, co já vím, ale film se mi zdál bohatší. Ačkoli ten závěr, který se mi nelíbil (jak je možný, že se mi většina filmových konců nelíbí?), v knize nebyl, což mě naopak velmi potěšilo.
Akorát mi není jasný, jak je možný, že Tristan připoutal Hvězdu řetízkem a pak běžel k potoku pro vodu. A o pár stránek dál se od Hvězdy kvůli řetízku nemohl hnout. Leda by byli hodně blízko u potoka... bylo to velmi nejasné a velmi mě to iritovalo. Ale až na tenhle fatální nedostatek se mi to líbilo, i když možná ne tolik jako film, což je velmi udivující, ale zas to byla novela a já radši, když je příběh delší a propracovanější. A co si budem namlouvat, v knížce nebyl Robert de Niro, nebyl tam ani kapitán Shakes Pear!!!
Prostě musím uznat, že tvůrci film velmi významně obohatili o pár věcí, které by v knížce možná ani nevynikly.

Žádné komentáře: