sobota 6. prosince 2008

Spáči

Je to nářez se spoustou skvělých herců. Dustin Hoffman a Robert de Niro v jednom filmu.
Téma se mi nezdá příliš originální, ale je fakt, že asi není mnoho filmů, kde jsou vrazi a evidentně ne moc dobrý lidi bráni jako oběť a divák vůbec nepochybuje o tom, že to, co udělali, bylo dobře.
Přiznávám, o tom, že je to jedinečný díky jinýmu pohledu na věc, jsem si přečetla, protože tohle fakt neřeším. Jedinečnost nebo nejedinečnost, film se mi buď líbí nebo ne. Ale ještě se mi asi nestalo, aby mi byl někdo tak nesympatickej, jak ti dva, a přesto jsem si přála, aby to pro ně dobře dopadlo.
Nevím, jestli je to film, kterej do týdne zapomenu, nebo film, kterej mi bude v hlavě nějakou dobu vězet. Asi ten šok co nejrychlejc zapudím. Všeobecně doporučit ho ale nemůžu, protože je to děsně dlouhý a není to nijak zvlášť napínavý. Rozhodně jsem několikrát uvažovala o tom, že to dokoukám až na další pokus.
Každopádně doufám, že můj mozek příliš nezaujalo velmi efektní náznakové vylíčení některých věcí, protože se mi poslední dobou hodně zdají sny. A vzhledem k tomu, že nemám hezké sny (až na dvě výjimky, z toho jedna věc se mi zdála když mi bylo asi 8 let), vůbec nejsem zvědavá na to, co můj mozek v noci zase vymyslí. Asi bych se měla vrátit ke strategii málo spánku - málo REM fází - málo zapamatovaných snů.

2 komentáře:

Madman řekl(a)...

Tento film patří mezi mé nejoblíbenější. Negativní hrdinové (ti co se pomstí) na mě nepůsobí ani nesympaticky, jako že je spíš lituji - že jsou jen produktem společnosti a co jim udělala. Ale to dilema jestli vzít nebo nevzít spravedlnost do vlastních rukou a jeho zobrazení, to je tedy nářez...

Anonymní řekl(a)...

meduzko, film Spáči je pokus nahustit výbornou knihu podle skutečné události, kterou autor sám prožil, do několik desítek minut trvajícího filmu. Nepovedlo se to. Rozhodně doporučuji tu knihu. Napsal Lorenzo Carcaterra, jmenuje se stejně, ale je velmi těžko k sehnání. Ta kniha chytí a nepustí. Film takový není. Inka